Ha tetszik, oszd meg másokkal is!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

hétfő, november 22

Hogyan változtassuk meg a valóságot

    Csakis akkor szenvedünk, amikor elhiszünk egy olyan gondolatot, mely azzal "ami van" vitába száll. Ha elménk teljesen tiszta, akkor "ami van", azt fogadjuk el ebben a pillanatban.


Ha azt akarod, hogy a valóság ne az legyen, "ami van", akkor az olyan, mintha a macskádat meg akarnád tanítani ugatni. Próbálkozhatsz kitartóan és a végén a macska felnéz majd rád és azt mondja: miaú. Legalább ennyire ostoba azt akarni, hogy a valóság más legyen, mint amilyen ebben a pillanatban. Egész életedet azzal töltheted, hogy ugatni tanítod a macskádat - nem fog sikerülni.

Ennek ellenére, ha odafigyelsz szavaidra, hányszor vannak minden nap ilyen gondolataid? Kellett volna... Lett volna... Bárcsak a férjem/feleségem/szomszédom.... volna.

Ezekkel a gondolatokkal azt akarjuk, hogy a valóság más legyen. És itt a lényeg. Az összes stressz, amit érzel, azért van, mert vitába szállsz azzal, "ami van".

Erre azt szokták nekem válaszolni, hogy "Ha egyszerűen elfogadom a valóságot, akkor passzívvá válok és semmi sem fog változni." Én ilyenkor válaszul egy kérdést teszek fel: Melyik állításnak van több értelme?
"Bárcsak ne veszítettem volna el azt a pénzt!" vagy "Mit tehetek azért, hogy növeljem a bevételem?"

Ha elfogadod azt, "ami van", az nem jelenti azt, hogy megbocsátod vagy jóváhagyod a helyzet milyenségét. Csak annyit jelent, hogy felhagysz minden ellenállással és belső küzdelemmel, ami azáltal keletkezik ha azt kívánod, bárcsak más lenne. Senki sem akarja elveszíteni a pénzét, vagy hogy a gyereke beteg legyen vagy autóbalesetet szenvedjen. Amennyiben ez mégis megtörténik, akkor segítségünkre lehet, ha nem vitatkozunk a ténnyel.

Én az "ami van" szerelmese vagyok. Nem azért, mert ez a helyes, hanem azért, mert fájdalmas a valósággal vitába szállni és ha megteszem, akkor MINDIG veszítek.

(Dr. Robert Anthony írása alapján)

3 megjegyzés:

  1. Kedves Anwerosa,

    nagyon tetszik az oldalad, sok hasznos információt kapnak az olvasóid, ezért elismerésemként szeretném továbbadományozni Neked a Kreatív Blogger díjat. A díjjal kapcsolatban néhány a szabály:

    1. Köszönd meg, akitől kaptad.
    2. Tedd ki a logót a blogra.
    3. Linkeld be, akitől kaptad.
    4. Add tovább további 7 blogosnak.
    5. Linkeld be őket.
    6. Hagyj náluk megjegyzést, értesítsd őket.
    7. Árulj el magadról 7 dolgot.

    Üdv: Mariann

    http://lelkipatika40eseknek.hu/

    VálaszTörlés
  2. Ez az írás valójában véletlenül nem Byron Katie-től származik? Én eddig úgy tudtam.

    VálaszTörlés
  3. Előfordulhat, hogy valamelyikük más írását használta fel, vagy esetleg ugyanaz a gondolatuk. Erre nem is gondoltam, mert Dr. Robert Anthony elismert író.
    Én minden esetre feltüntettem, hogy én kitől vettem az írást.:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails